Formy spolupráce
vychází vstříc potřebám a možnostem mého zákazníka, stavu jeho marketingu. Spolupráce obvykle probíhá jednou z těchto forem:
Marketingové poradenství a konzultace
Já poskytuji know-how, firma si sama zajišťuje realizaci a nese zodpovědnost za výsledek. Nejméně účinná forma spolupráce.
Supervising
Realizaci jednotlivých kroků je plně v rukou firmy. Já nad rámec marketingových konzultací a poradenství dohlížím na kvalitu provedení jednotlivých aktivit a dávám taková doporučení, která mají zajistit dosahování cílů marketingu v jeho jednotlivých aktivitách.
„Hands on“ marketing
Já zodpovídám za koncepci, provedení a výsledek, o realizaci jednotlivých kroků se v různém poměru se dělíme se zadavatelem. Velmi účinná forma spolupráce.
Interim marketing management
Pracuji pro klienta v přímo v jeho prostorách, po dobu nezbytně nutnou, v situacích, které si o to řeknou, například:
- Změnu marketingu je nutné provést v co nejkratším čase
- Marketing je zdrojem napětí ve firmě
- Marketingová operativa je nepružná, pomalá, málo produktivní
- Ani společným úsilím se nedaří dosahovat marketingových cílů.
Outsourcing marketingu
Outsourcing marketingu je služba, kdy všechny marketingové aktivity firmy jsou realizovány externím dodavatelem. Firma dodavateli pouze stanovuje cíle, popř. úkoly a zajišťuje nezbytné informace a podklady. Dodavatel navrhuje strategii, rozpočet, řeší jednotlivé úkoly a nese zodpovědnost za výsledek.
Všechny aktivity firmy od koncepce přes exekuci až po zodpovědnost za výsledek jsou realizovány externě, firma pouze připravuje relevantní zadání a podklady.